عدالت مهدوی۱

مجموعه شرح روایات مهدویت از حاج آقا عابدینی

سه شنبه، 16 آذر 1395

65 دقیقه

🔻 عدالت مهدوی با تطهیر زمین و نفوس انسانها از ظلم و جور و شرک، مقدمه عقلانیت و معنویت توحیدی میشود

🔻 برپایی «عدل محض» مقدمه تحقق قیامت است، که حتی اگر یکروز به پایان دنیا مانده باشد، در آن «یَمْلَأُ الأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا بَعْدَ ما مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْرا» خواهد شد

🔻 «لقد ارسلنا رسلنا ... لیقومَ الناسُ بالقسط» - غرض هدایت آن است که مردم خودشان فرهنگ قیام به قسط را بیابند و عدالت طلب شوند، و این اجرای رعایت عدالت بر خود و جامعه است که موجب آمادگی برای ظهور پرچمدار عدالت الهی میشود.

🔻امام زمان(علیه السلام) یعنی «عدالت طلبیِ محض»! حال، اگر ما منتظر امام و در خط او هستیم، پس کو عدالت طلبیِ ما در خود و جامعه؟!

🔻کسی که ظالم (به خود و خانواده و جامعه) باشد، ویا گرایش به اجرای عدالت، اول برخودش نداشته باشد، نسبت به «عدالت مهدوی» با آن گستره اش یا بی اعتنا است و یا با ظلمش مقابل آن است، و اگر در این حال بمیرد، چون گرایش به «عدل محض» ندارد معرفت به امامی که «پرچمدار عدالتِ محض» است نداشته، و قطعاً به مرگ جاهلیت میمیرد، که:✨«مَن ماتَ و لَم یَعرِف امامَ زمانه، ماتَ میتةً جاهلیّة»

🔻برپایی عدالت در تمام ابعاد، تمام جهات کمالی هر چیزی را آشکار میکند، چه در شکوفایی اخلاق، و چه به نهایت رسیدن علم، و چه کشف گنجهای انسانی در تولد نفوس عالیه و به کمال رسیدن درک عقلها و معنویت قلبها...

🔻انحراف از عدالت موجب محرومیت میشود که حتی باران هم بجایش نازل نشود.

🔻«شَهِدَاللَّهُ أَنَّهُ لَآ إِلَٰهَ إِلَّاهُوَ...قَآئِمًا بِالْقِسط» : قیام به قسط سرآغاز یافت توحید و شهود وحدانیّت خداست